Biegaj!

Data opublikowania: 7.08.2014,
Komentarze: Możliwość komentowania Biegaj! została wyłączona,
Autor: Joanna Sławek

Możesz biegać wszędzie i kiedy tylko masz ochotę i czas. Nie potrzebujesz ani specjalistycznych przyrządów, ani sali.

biegaj3

Zacznij spokojnie. Nie oczekuj, że będziesz sprinterem od pierwszego biegowego kroku. Na początku potrzebne jest dużo cierpliwości. Nie miej zbyt wygórowanych ambicji. Najlepiej upewnij się u lekarza, czy Twój organizm nie ma żadnych przeciwskazań, byś zaczęła trenować. Bardzo możliwe, że lekarz zleci CI wykonanie testu wysiłkowego lub EKG.

Bardzo ważne są odpowiednie buty. O specjalnie wyprofilowanej wkładce muszą być wykonane z oddychającego tworzywa. W sklepach sportowych mierzy się stopę i na podstawie tego mierzenia dopasowuje się buty biegowe.

biegaj2

Start – od marszobiegów. Krótkie odcinki truchtu, potem marszu. Ruszaj się cały czas. Stopniowo zwiększaj intensywność – musisz przyzwyczajać organizm do wysiłku fizycznego (dotyczy to w szczególności osób, które zazwyczaj siedzą w pracy za biurkiem).

Po każdym bieganiu powinny być wykonane ćwiczenia siłowe, rozciągające, by wzmocnić partie mięśni. Nie należy rozciągać się przed treningiem, ponieważ ciało nie jest zbyt rozgrzane.

Przy doborze odpowiedniej diety masz szansę na uzyskanie dobrej kondycji połączoną ze schudnięciem. Musisz jednak biegać regularnie i stosować się szczerze do diety – najlepiej wyznaczonej przez dietetyka.

biegaj1

Bieganie pozwoli Ci na utrzymanie wagi – będziesz szczęśliwsza. Poza tym wzmocnisz swój układ immunologiczny, a dzięki temu będziesz bardziej odporna na niektóre rodzaje chorób. Wzrost wydolności serca i płuc powinnaś odczuć już po miesiącu biegania. Bardzo ważna jest dla biegania cecha rozładowująca napięcie wewnętrzne i stres. W organizmie wytwarzają się endorfiny – czyli tak zwane hormony szczęścia, które wprowadzą Cię w dobry nastrój.

Foto: http://be-healthy-and-beauty.blog.pl, http://bi.gazeta.pl, http://bi.gazeta.pl

Komentarze