Menu na trudne dni

Data opublikowania: 31.08.2011,
Komentarze: 0,
Autor: Kasia

Wybuchy złości, chandra, apetyt na słodycze. Znacie to? Tak, to pora na nadejście tych kilku trudnych dla nas dni. Uwierz, że wystarczy zmodyfikować swoją dietę, by móc poczuć się w trakcie trwania okresu lepiej.

Objawy, których tak nie lubisz lekarze nazywają profesjonalnie zespołem napięcia przedmiesiączkowego. Do zmiennego nastroju czasami dochodzą czasami bóle głowy, wzdęcia, biegunki, bóle jelit. Wszystkie te objawy są wynikiem zmian hormonalnych zachodzących w Twoim organizmie przed miesiączką, która bywa długa, obfita i bolesna. Modyfikując swoją dietę możesz uniknąć “skutków ubocznych” trudnych dni.

Na huśtawkę nastrojów pomocna będzie herbata z dziurawca, melisy lub mięty. Szklanka mleka, jogurtu lub serek homogenizowany na śniadanie zapewnią Ci niezbędną porcję wapnia, który reguluje poziom kobiecych hormonów.

Spożywaj pieczywo pełnoziarniste, orzechy, pestki słonecznika, by zapewnić sobie odpowiednią dawkę magnezu, pomocnego w walce ze stresem, a także likwidującego napięcie mięśni. Zawierają go również rośliny strączkowe, brązowy ryż.

Na obrzęk piersi polecamy jeść pomidory, będące źródłem potasu, zapobiegającego zatrzymywaniu się wody w organizmie, dzięki czemu obrzęki są mniejsze. Nadmierną wrażliwość gruczołów powstałą przez zaburzenia równowagi hormonalnej pomoże zniwelować wyciąg z niepokalanka pieprzowego.

W trakcie miesiączki możesz odnosić wrażenie, że przybyło Ci kilka kilogramów. Powinnaś pozbyć się nadmiaru wody w organizmie. Wyda Ci się pewnie dziwnym to, że najlepszym sposobem na jej pozbycie się jest … picie niegazowanej wody mineralnej, co najmniej 2 litry dziennie. Dodatkowo dostarczy Ci ona niezbędnych dla zdrowia pierwiastków.

Apetyt na słodycze zaspokoisz spożywaniem suszonych owoców –  migdałów, śliwek, moreli, które dzięki dużej zawartości błonnika usuną z organizmu nadmiar hormonów. Spożywając gruboziarniste pieczywo, owoce i warzywa dostarczysz organizmowi cukru, co zmniejszy apetyt na słodycze. Gdy i to zawiedzie, możesz pozwolić sobie na gorzką czekoladę, zawierającą bogate w magnez kakao.

Jedz czerwone mięso, zielone warzywa oraz rodzynki, ponieważ zawierają żelazo, którego ubywa Ci podczas krwawienia. By ułatwić jego przyswajanie, powinnaś dostarczać sobie także witaminy A, zawartej w m.in. cytrusach, papryce, czarnej porzeczce. Pomocny w wytwarzaniu krwi jest kwas foliowy, który możemy znaleźć w sałacie i szpinaku.

Jedną z najgorszych dolegliwości podczas miesiączki jest ból. W jego zniwelowaniu pomogą Ci oliwa z oliwek i olej słonecznikowy, bogaty w witaminę E. Podobne działanie ma witamina B6, zawarta w płatkach owsianych i mięsie z drobiu. Pity codziennie sok marchwiowy, bogaty w witaminy A, C i D rozrzedzi krew miesiączkową i złagodzi bóle menstruacyjne.

Komentarze