Nieżyt żołądka – co jeść?

Data opublikowania: 22.07.2014,
Komentarze: Możliwość komentowania Nieżyt żołądka – co jeść? została wyłączona,
Autor: Joanna Sławek

Jeść zdrowo, jeść normalnie – a może zastosować dietę? Oto rady dla osób, które cierpią na nieżyt żołądka, refluks lub nadkwasotę.

nieżyt1

Na pewno trzeba zadbać o to, by dieta była bogata w dużą ilość warzyw. Należy unikać a najlepiej w ogóle wyeliminować ze spożywanych pokarmów surowe pokarmy, tłuste mięsa, solone wyroby garmażeryjne (zawierające wzmacniacze smaku). Kotlety, grillowane potrawy, frytki – to produkty, z których musisz stanowczo zrezygnować w swojej diecie. Ponadto powinnaś zrezygnować z masła, serów pleśniowych i żółtych.

Zmień także sposób spożywania danych posiłków. Jedz powoli, dokładnie przeżuwaj i zmniejsz porcje jedzenia.

nieżyt2

Dbaj o większe ilości w posiłkach substancji takich jak witaminy B12 i C, żelazo, ponieważ osoby, które chorują na nieżyt żołądka są zazwyczaj leczone inhibitorami pompy protonowej, która ogranicza wchłaniania substancji odżywczych przez organizm. Żelazo znajduje się w chudym mięsie i rybach. Najwięcej żelaza ma wątróbka. Witamina B12 znajduje się w nabiale i jajkach. Witaminę C spożywaj pod postacią ogórków kiszonych, jabłek i sałaty (unikaj cytrusów).

Zadbaj o to, by jeść zasadowo – spożywaj szpinak, seler, brokuły. To pozwoli utrzymać równowagę w organizmie, co pozwoli uniknąć stanów zapalnych.

By nie nasilać stanu zapalnego błony śluzowej żołądka – zadbaj o to, by nie pić mocnej kawy, czarnej herbaty (możesz ją zamienić na herbatę białą, czy zieloną). Zrezygnuj z mocnych alkoholi oraz wytrawnych win. By złagodzić stan zapalny codziennie przed snem pij siemię lniane (świeżo zmielone i zaparzone), zwalczające obrzęk.

Wbrew pozorom – błonnik nie pomoże Ci przy leczeniu chorób górnego układu pokarmowego. Jego zbyt duża ilość drażni żołądek. Dla ostrożności wybierz pieczywo z białej mąki, grahamki, ryż i kasze drobnoziarniste.

nieżyt4

Nie przyprawiaj gotowanych potraw zbyt dużą ilością drażniących przypraw – papryczek chili, curry i pieprzu czarnego. Zmień nawyki i doprawiaj oregano, bazylią, lubczykiem, świeżym rozmarynem.

Pij dużo soków – najlepiej wyciskaj je sama z kiwi, selera naciowego, melona cantalupe.

Foto: http://meduzo.pl, http://mamzdrowie.pl, http://urodaizdrowie.pl, http://www.superpani.pl

 

 

Komentarze