Skurcz!

Data opublikowania: 16.08.2014,
Komentarze: Możliwość komentowania Skurcz! została wyłączona,
Autor: Joanna Sławek

Skurcze są najczęściej spowodowane nieprawidłową cyrkulacją krwi. Zdarzają się w nocy i w dzień. Gdy łapią łydki zdają się być bardzo twarde. Możliwe, że jeśli skurcze są częste to pierwszy objaw żylaków lub niewydolności żył głębokich. Nim zrobisz badania możesz zadziałać domowymi sposobami – jest szansa, że skurcze ustąpią.
skurcz1

Najprostszą metodą łagodzenia skurczy jest przykładanie lodu. By rozluźnić mięsień należy też spowodować przekrwienie tkanek, do którego dochodzi przez tlen i substancje odżywcze. Lód (lub mrożonkę) przykładaj na nodze na piętnaście minut. Taki okład rób dwa razy dziennie. Po jego usunięciu powinnaś wymasować mięsień. Gdy skurcz złapie Cię w nocy spróbuj zagiąć stopę w kierunku kolana – wtedy następuje rozciągnięcie mięśnia łydki.

skurcz3

Ważnymi elektrolitami dla układu krwionośnego są magnez i potas – gdy ich brakuje we krwi, może to powodować skurcze mięśni. Utrata magnezu i potasu nie koncentruje się jednak wyłącznie na powstawaniu skurczy. Elektrolity dbają o prawidłowe nawodnienie organizmu, nadkwasota, nadciśnienie, arytmia. Powodem braku magnezu czy potasu mogą być ćwiczenia na siłowni. Gdy nie masz przeciwskazań możesz kupić suplementy diety zawierające magnez i potas i zażywać je w ramach uzupełnienia niedoboru.

skurcz4

Ćwicz, by zapobiegać skurczom – dziesięć razy napinaj łydki na dwie sekundy. Takie serie rób kilka razy dziennie. Takie ćwiczenie możesz wykonać dosłownie wszędzie – włączając pracę. Bardzo dobrze jest co kilka godzin poruszać nogą we wszystkie strony – pobudzasz przez to układ żył do pracy. Na żyły dobrze wpływa również wykonywanie rowerka w powietrzu i chodzenie po schodach.

Na żyły dobrze wpływają również diosmina, ruszczyk kolczasty, wyciąg z kasztanowca. Zażywaj więc suplementy diety z tymi składnikami oraz używaj żeli łagodzących. Pamiętaj, by konsultować się z lekarzem!

skurcz2

W Twojej diecie zadbaj o obecność bananów, migdałów, moreli i pomidorów. Gdy będziesz często je jadła zapobiegniesz z pewnością bolesnym skurczom oraz innym schorzeniom układu krwionośnego takim jak żylaki.

Pamiętaj o dobrym nawodnieniu organizmu. Dzbanek z wodą mineralną z dodatkiem plastra cytryny i mięty niech stanie się Twoją obowiązkową rzeczą stojącą w pokoju w którym przebywasz!

Foto: http://i.fitness.wp.pl/, http://i.iplsc.com, http://www.e-grzybica.eu, http://www.reflection.pl

Komentarze