W pogoni za marzeniem – Tory Burch zaryzykowała

Data opublikowania: 11.10.2013,
Komentarze: Możliwość komentowania W pogoni za marzeniem – Tory Burch zaryzykowała została wyłączona,
Autor: Joanna Sławek

Skromna blondynka, która prowadzi biznes. Z pewnością można ją nazwać kobietą sukcesu. Tory Burch – właścicielka marki odzieżowej o stylu preppy-boho dla kobiet słynie z oryginalnych balerinek z charakterystycznym podwójnym T i jedwabnych tunik. Sprawiła, że zwykły podkoszulek stał się wyznacznikiem stylu. W rzeczach zaprojektowanych przez Tory Burch można zobaczyć m. in. Michelle Obamę oraz Pippę Middleton.

Tora Burch - wybitna kreatorka mody, która zaczynając od zera stworzyła własną markę.

Duży wpływ na jej obecne życie mieli rodzice – szczególnie mama, która była miłośniczką projektantów mody i zapewne już od najmłodszych lat wprowadzała małą Tory do modowego świata. Dorastająca dziewczyna pracowała w największym centrum handlowym w USA. W tym też czasie zaczęła przyjaźnić się z Karą Ross, która później została projektantką biżuterii.

Wkraczała w dorosłość studiując na Uniwersytecie Pensylwania historię sztuki. Tam pokazała swoje prawdziwe ja, słuchając Janis Joplin i przeżywając okres rockowego buntu i ostrej zabawy. Ta sielanka nie trwała zbyt długo. Po tym jak mama załatwiła jej pracę w Nowym Jorku Tory zakończyła swoją edukację w ciągu tygodnia i przeniosła się do dużego, tętniącego życiem miasta. Dość ryzykownym przedsięwzięciem dla którego za zgodą matki dziewczyna rzuciła studia była praca dla projektanta – Zorana, który pochodził z Jugosławii.

Pracowała potem u Very Wang, Ralpha Laurena i Loewe, a także w „Harper’s Bazaar”. Wszędzie jednak jako specjalista od marketingu i PR. Ciągle jednak marzyła jej się własna marka odzieżowa, która podbije USA, a nawet cały świat. Cóż – marzenia się spełniają. Wraz z pomocą jej ówczesnego męża w 2004 roku postanowiła od podstaw stworzyć własną markę. Zaczęło się od butiku z klimatem na Manhattanie. Skończyło na miliardzie przychodów rocznie – dzisiaj. Tory Burch nie przypuszczała, że stworzy tak znaną na całym świecie markę. Nie stała się jednak celebrytką. Jak sama podkreśla – wie z kim chce porozmawiać. Ta kobieta po prostu się nie sprzedaje. Wygrywa natomiast skromnością i marką, jaki sama stworzyła.

Charakterystyczne balerinki zaprojektowane przez Torę Burch.

Przez to, że jest kreatorką mody stała się również kreatorką życia swoich klientek. W sprzedaży ma rzeczy nie tylko odzieżowe – posiada również w swoich kolekcjach breloczki, ręczniki kąpielowe itp. Można pokusić się o stwierdzenie, że Tory jest pomysłodawczynią rzeczy codziennego użytku.

Jej kolekcje można zobaczyć w butiku również w Polsce, w Warszawie – przy placu Trzech. Większość produktów jest dostępna online.

Patrząc na Tory Burch należy pamiętać o tym, by dążyć do wymarzonego celu. W miarę rozsądku podjęcie ryzyka czasem się opłaca.

Foto: http://s7ondemand4.scene7.com

Komentarze