Walczymy z cellulitem

Data opublikowania: 11.10.2011,
Komentarze: 0,
Autor: Kasia

Znienawidzona przez kobiety skórka pomarańczowa polega na nierównomiernym rozłożeniu zapasów tkanki tłuszczowej na ciele oraz zmianach obrzękowych tkanek podskórnych.

Nie lubimy go przede wszystkim dlatego, że nadaje nieestetyczny wygląd wrażliwym na pojawianie się dodatkowych kilogramów części ciała – udom, brzuchowi, pośladkom. Powstaje na skutek powiększania się i nierównomiernego rozmieszczenia komórek tłuszczowych, produktów przemiany materii i wody, co z kolei jest wynikiem zaburzonego przepływu limfy w organizmie.

Kogo dotyka cellulit?
Ze względu na ciągłe burze hormonalne to kobiety narażone są na tworzenie się cellulitu. Mężczyźni mają dużo gęstszą i bardziej spójną tkankę łączną, co powoduje, że komórki tłuszczowe nie mają wystarczjąco dużo miejsca, by się rozrastać.

Wystąpienie cellulitu nie oznacza zmuszania się do stosowania specjalistycznej diety. Powszechnie wiadomo, że borykają się z nim także szczupłe osoby. Warto jednak dowiedzieć się tego, jak powinniśmy się odżywiać, by pohamować rozwój skórki pomarańczowej.

Jak zwalczać pierwsze objawy cellulitu?

  • pij co najmniej 1,5 litra wody mineralnej dziennie oraz zieloną herbatę, dzięki czemu oczyścisz organizm z toksyn
  • ogranicz spożywanie soli – nie tylko w czystej postaci ale też pod postacią zabójczych dla naszego ciała fast foodów i produktów przetworzonych. Sól blokuje wydzielanie toksyn poprzez zatrzymywanie wody w organizmie.
  • zrezygnuj z opalania w solarium – sprawia ono, że skóra wiotczeje i szybciej starzeje się
  • zrezygnuj z długich i gorących kąpieli, a zamiast tego zdecyduj się na szybki prysznic, wykonując podczas niego natryski raz z zimnej raz ciepłej wody, co usprawni krążenie i zastąpi masaż
  • pamiętaj o aktywności fizycznej – nawet gdy nie mamy na nią czasu starajmy się zastępować jazdę samochodem spacerami lub jazdą rowerem, windę przechadzką po schodach. Spacer lub wyjście na siłownię w wolnej chwili nie tylko ujędrni nasze ciało ale także sprawi, że poczujemy się zdrowsze, a kondycja ciała zostanie wzmocniona. Zabójcze dla cellulitu są ćwiczenia, które wymagają pracy ud – spacery, bieganie, pływanie. Doskonale sprawdzają się także przysiady w rozmaitych modyfikacjach.

Komentarze