Miłośniczki mody określeniem tym nazwały niewielką, pikowaną torebkę na łańcuszku stworzoną przez Coco Chanel, niegdyś noszoną na wielkie gale, obecnie preferowaną także do codziennych stylizacji.
Na rynku można wybierać spośród wielu wersji tego kultowego modelu. Oryginalna wersja autorstwa domu mody Chanel to prawdziwy rarytas dla wszystkich fanek mody. Jej historia rozpoczęła się w 1955 roku, kiedy to Coco Chanel zleciła Albertowi Monotta, odpowiedzialnemu za tworzenie galanterii stworzenie małej torebeczki. Na pomysł metalowego paska przeplatanego skórą wpadła sama Coco, która stwierdziła, że ma dosyć noszenia torebki w ręce. Na początku produkowano ją w czterech kolorach: czarnym, brązowym, granatowym i beżowym i ochrzczono od daty urodzin projektantki – 2.55.
Każda torebka szyta jest w trzech rozmiarach, zawsze z miękkiej, jagnięcej skóry, wyposażona w numer seryjny, wszyty w podszewkę i przykryty czarną, plastikową kartką – po to, by potwierdzić jej autentyczność. Przy produkcji jednego egzemplarza przez 10 godzin pracuje aż 6 osób, a podliczając ich czynności wychodzi, że jest ich aż 180!
Współcześnie torebka jest najbardziej rozpoznawanym modelem marki i jej swoistym synonimem. Mówi się, że skoro przez tyle lat jest ona ciągle popularna z pewnością nigdy nie wyjdzie z mody. Doczekała się szeregu wariacji jeżeli chodzi o jej fakturę, wielkość, materiał, z której została wykonana. Cena oryginału może wydawać się nieco odstraszająca (od 8 do 13 tys. zł) ale ilość inspiracji tym modelem, jakie co roku pojawiają się na rynku chociażby w popularnych sieciówkach pozwala na zakup podobnego wzoru przez każdą fankę mody.
Odwiedzono dla fraz:
- chanelka
- swiatowi projektanci mody