Wiele kobiet nie chce rezygnować z kariery i po macierzyńskim wracają do pracy. Inne zostają swoimi szefami i zakładają firmę. Coraz więcej mam otwiera działalność.
BIZNES NA SWOIM
Własny biznes pozwala pogodzić pracę z życiem rodzinnym i macierzyństwem. Młoda mama na początku ciąży zastanawia się, jak pozostać aktywną zawodową i być najlepszą mamą dla dziecka. Rozwiązaniem staje się własna firma, którą można zarządzać w domu. Na początku może być to trudne, jednak z czasem i przy dobrej organizacji spełniamy się w dwóch rolach. Wtedy możemy zarabiać, jesteśmy niezależne finansowo i spędzamy dużo czasu z dzieckiem. Jednym z pomysłów na biznes jest sklep internetowy. Pamiętajmy jednak, że konkurencja jest duża, a wymagania klientów wysokie. Gdy chcemy osiągnąć sukces, to nie możemy pracować na pół etatu, na dodatek i samemu. Prowadząc sklep w Internecie, mamy niższe koszty, gdyż nie musimy wynajmować lokalu i zatrudniać na początku sprzedawców. Poza tym docieramy do większej liczby klientów. Zaletą są też niskie ceny i wygoda kupowania, które ceni wielu.
JAK TO DZIAŁA
Zanim zaczniemy pracować i zarabiać, trzeba wiedzieć, co chcemy sprzedawać i jaka branża nas interesuje. Musimy również zrobić rozeznanie na rynku, żeby opłacało się inwestować w sklep i skontaktować z dostawcami. Musimy też pamiętać, że nie wszystkie rzeczy można załatwić o dowolnej porze, ponieważ towar możemy zamówić w godzinach pracy hurtowni, czyli najczęściej od 10-tej do 18-tej. Podobnie z umawianiem godzin dostawy przez kuriera, gdyż są raczej sztywne. Jedyne, o czym możemy decydować to czas własnej pracy oraz ramy czasowe, w których klienci mogą się z nami kontaktować.
Gdy chcemy mieć sklep, dobrze, jak mamy w domu dużo miejsca, bo trzeba postawić biurko, komputer, drukarkę i materiały do pakowania oraz mieć, gdzie przechować dokumenty firmy. Poza tym warto mieć miejsce na magazyn, gdyż dzięki temu towar szybciej trafia do klienta.
Nie musisz prowadzić sklepu sama. Można podzielić obowiązki i zlecać je zdalnie innym osobom, np. aktualizowanie ofert, promocja, działania marketingowe i kontakty z klientami.
foto: www.milionkobiet.pl, dziecko.niania.pl, weblog.infopraca.pl i blog.istore.pl